W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamówienia na przebudowa drogi powiatowej nr 1140C relacji Sośno - Wąwelno - Mrocza (Las) od km 0+131 do km 1+687 i od km 4+934 do km 6+466

XML

Treść

Szczegóły

zamówienie naPrzebudowa drogi powiatowej nr 1140C relacji Sośno - Wąwelno - Mrocza (Las) od km 0+131 do km 1+687 i od km 4+934 do km 6+466

Status zamówieniarozstrzygnięte

nr sprawyZD-PO.272.05.2019.AK

zamawiającyZarząd Drogowy w Sępólnie Krajeńskim

tryb zamówieniaprzetarg nieograniczony

wartość szacunkowapon. 5 548 000 euro

termin składania ofert

Rozstrzygnięcie

W dniu 2 lipca 2019 r. zakończono postępowanie i na podst. art. 91 ust. 1 ustawy Pzp wybrana została oferta, przedstawiająca najkorzystniejszy bilans "ceny" i kryterium "okres gwarancji": część 1 i cześć 2: COLAS Polska Sp. z o.o. ul. Nowa 49, 62-070 Palędzie, punktacja - max 100 pkt (cena-60 pkt, okres gwarancji - 40pkt). Pozostałe złożone oferty wraz z punktacją oraz uzasadnieniem odrzucenia w załączniku "zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty"
W dniu 16 maja 2019 r. Zamawiający ogłosił przetarg na w/w zadanie i zamieszcza poniżej siwz wraz z załącznikami.
zał. nr 9 - dokumentacja techniczna
odcinek 1
odcinek 2

W dniu 22 maja 2019r. działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający zmienia treść siwz. Modyfikacja dotyczy okresu gwarancji i po zmianie punkt 20.6 otrzymuje brzmienie:"W kryterium okres gwarancji badana oferta zostanie oceniona na zasadzie maksymalizacji, tj. od 48 do 60 m-cy. Zamawiający określa akceptowalny okres gwarancji obejmujący minimalny okres gwarancji wynoszący 48 m-cy i maksymalny wynoszący 60 m-cy. Wykonawca winien w ofercie podać okres gwarancji pomiędzy 48 a 60 m-cy ...".Dokonana zmiana nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia oraz nie wymaga dodatkowego czasu na sporządzenie ofert, wobec czego Zamawiający nie przedłuża terminu składania ofert.Zamawiający udostępnia siwz z załącznikami po zmianach:
Powyższe zmiany są wiążące dla Wykonawców i należy je uwzględnić przy sporządzaniu i składaniu ofert.
_____________________________________________________________________________________
Dnia 27 maja 2019 r.
W dniach 22 i 24 maja 2019 r. do Zamawiającego wpłynęły prośby Wykonawców dotyczące udostępnienia przedmiaru robót budowlanych objętych przedmiotowym zamówieniem. W odpowiedzi na nie, Zamawiający w celu doprecyzowania opisu przedmiotu zamówienia, publikuje poniżej przedmiar robót w plikach .doc oraz .ath. Jednocześnie Zamawiający zaznacza, że podstawy katalogowe przyjęte w przedmiarze robót służące do opisu przedmiotu zamówienia, nie stanowią obligatoryjnej podstawy wyceny. Obligatoryjnie natomiast traktować należy podany w przedmiarze rzeczowy zakres robót (powierzchnie, objętości, długości, krotności, etc.). Zamawiający zaznacza, iż do rozliczenia przyjął wynagrodzenie ryczałtowe, wobec czego przedmiary robót mają wyłącznie charakter pomocniczy. Udostępnienie przedmiaru nie stanowi modyfikacji siwz i nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia.
plik do pobrania - przedmiar w pliku Wordplik do pobrania - przedmiar w pliku programu kosztorysującego
_____________________________________________________________________________________
Dnia 28 maja 2019 r.
W dniach 22 i 24 maja 2019 r. do Zamawiającego wpłynęły wnioski Wykonawców w sprawie udzielenia wyjaśnień i uzupełnień treści SIWZ w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn.: "Przebudowa drogi powiatowej nr 1140C relacji Sośno-Wąwelno-Mrocza (Las) od km 0+131 do km 1+687 i od km 4+934 do km 6+466 ". Na podstawie art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 ze zm.), Zamawiający udziela niniejszym oczekiwanych wyjaśnień/odpowiedzi.

Zapytania z dnia 22 maja 2019 r.

1. Zgodnie z SIWZ punkt 20.6: Zamawiający określił akceptowalny okres gwarancji obejmujący minimalny okres gwarancji wynoszący 6 m-cy i maksymalny wynoszący 12 m-cy.
Zamawiający jednocześnie opisał, iż badana oferta zostanie oceniona przy zastosowaniu wzoru: okres gwarancji w ofercie ocenianej / 60m-cy (limit okresu gwarancji) x 100 pkt x 40%, wg którego limit okresu gwarancji = 60 m-cy.
Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności.

Odpowiedź 1.
W dniu 22 maja 2019 r. działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający zmienił treść siwz. Modyfikacja dotyczy okresu gwarancji i po zmianie punkt 20.6 otrzymuje brzmienie: "W kryterium okres gwarancji badana oferta zostanie oceniona na zasadzie maksymalizacji, tj. od 48 do 60 m-cy. Zamawiający określa akceptowalny okres gwarancji obejmujący minimalny okres gwarancji wynoszący 48 m-cy i maksymalny wynoszący 60 m-cy.
Wykonawca winien w ofercie podać okres gwarancji pomiędzy 48 a 60 m-cy ...".Zamawiający udostępnił na swojej stronie podmiotowej BIP siwz z załącznikami po zmianach.

2. Zwracamy się z prośbą o uzupełnienie dokumentacji wykonawczej i przekazanie przedmiarów robót dla przedmiotowego zadania.

Odpowiedź 2.
Zamawiający opublikował przedmiar robót w dniu 27 maja 2019 r.

3. Zwracamy się z prośbą o uzupełnienie dokumentacji wykonawczej i przekazanie badań geotechnicznych podłoża gruntowego dla przedmiotowego zadania.

Odpowiedź 3.
Zamawiający publikuje niniejszym tematyczne plansze robocze.

4. Zwracamy się z prośbą o uzupełnienie dokumentacji wykonawczej i przekazanie warunków uzgodnień oraz opinii dla przedmiotowego zadania.

Odpowiedź 4.
Zamawiający publikuje niniejszym treści posiadanych uzgodnień i opinii.

5. Zwracamy się z prośbą o uzupełnienie dokumentacji wykonawczej i przekazanie przekrojów poprzecznych dla przedmiotowego zadania.

Odpowiedź 5.
Zamawiający informuje, że ze względu na niewielki stopień skomplikowania przedsięwzięcia będącego przedmiotem zamówienia, na etapie sporządzania dokumentacji odstąpiono od projektowania niwelety i przekrojów poprzecznych, w związku z czym część obliczeń przedmiarowych została sporządzona empirycznie.

6. Zwracamy się z prośbą o uzupełnienie dokumentacji wykonawczej i przekazanie tabeli robót ziemnych dla przedmiotowego zadania.

Odpowiedź 6.
Zamawiający informuje, że projektowany zakres robót ziemnych opisany został stosownymi pozycjami przedmiaru robót.

7. Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie materiałów z recyklingu w postaci granulatu do produkcji mieszanek mineralno-asfaltowych na warstwę wiążącą i podbudowę.

Odpowiedź 7.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie do produkcji mieszanek mineralno-bitumicznych na warstwę wiążącą i podbudowę materiałów z recyklingu w postaci granulatu asfaltowego, pod warunkiem, że mieszanki te będą spełniały wymagania stawiane w tym zakresie przez WT-2 2014 – część I. Mieszanki mineralno-asfaltowe.

8. W związku z załączoną w dokumentacji SST D-02.03.01c opisującą wzmocnienie różnymi geosyntetykami na gruncie słabonośnym (geowłóknina, geosiatka, geokrata) oraz faktem, iż opis techniczny nie opisuje przedmiotowych wzmocnień, prosimy o wyjaśnienie parametrów i wskazanie ilości geosyntetyku, który należy uwzględnić w wycenie.

Odpowiedź 8.
Podczas realizacji przedsięwzięcia będącego przedmiotem zamówienia nie przewiduje się wzmacniania gruntów słabonośnych geosyntetykami. Wobec tego jakiekolwiek postanowienia SST D-02.03.01c nie będą miały zastosowania.
Przywołana specyfikacja zostaje przez Zamawiającego usunięta.

9. W związku z rozbieżnościami w dokumentacji pomiędzy SST D-05.03.26a (siatka szklano-węglowa 100/220 kN/m) i opisem technicznym (siatka z włókien szklanych 120/120kN/m) prosimy o wyjaśnienie parametrów i rodzaju geosiatki, którą należy uwzględnić w wycenie.

Odpowiedź 9.
Zamawiający oczekuje zastosowania siatki z włókien szklanych przesączonych asfaltem o wytrzymałości min. 120/120 kN/m i dołącza zmienioną specyfikację D-05.03.26a.
 
10. Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający zaakceptuje do wykonania podbudowy i pobocza kruszywo wapienne.

Odpowiedź 10.
Zamawiający informuje, że zaakceptuje kruszywo wapienne do wykonania podbudowy i pobocza.

11. SST D-04.05.01 Podbudowa z gruntu stabilizowanego cementem opisuje w punkcie 1.3 wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem Rm=1,5MPa, Tablica 2 – Wymagania wobec mieszanki związanej cementem do warstwy ulepszonego podłoża- opisuje mieszankę klasy C 5/6 o uziarnieniu 0/31,5 mm, natomiast opis techniczny wskazuje stabilizację cementową Rm=5 MPa. W związku z rozbieżnościami prosimy o wyjaśnienie właściwego materiału, który należy uwzględnić w wycenie. 

Odpowiedź 11.
Zamawiający informuje, że oczekuje – zgodnie z treścią opisu technicznego i przekrojów normalnych – wykonania stabilizacji cementem o Rm=5 MPa i dołącza zmienioną specyfikację D-04.05.01.

12. Dotyczy D.04.07.01a, D.05.03.05b, D.05.05.05a. W dokumentacji projektowej i STWIORB nie podano kategorii ruchu dla jakiej należy zaprojektować mieszanki mineralno-asfaltowe. Prosimy o doprecyzowanie dla jakiej kategorii ruchu mają zostać zaprojektowane mieszanki czy dla kategorii KR 1-2, czy dla kategorii KR 3-4.

Odpowiedź 12.
Zamawiający informuje, że mieszanki, o których mowa, należy zaprojektować na kategorię KR2.

13. Dotyczy D.04.07.01a, D.05.03.05b, D.05.05.05a. W STWIORB występuje niespójność w zakresie dokumentów technicznych w oparciu o jakie należy zaprojektować mieszanki mineralno-asfaltowe. W części dokumentacji przywołuje się aktualne wytyczne WT-1, WT 2 2014, a w części nieaktualne WT-1, WT-2 2010. Prosimy o potwierdzenie, że mieszanki mają być zaprojektowane wg aktualnych wytycznych WT-1, WT-2 2014. Wspomniane dokumenty zostały wdrożone zarządzeniami nr 46 i 54 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z 2014 roku.

Odpowiedź 13.
Mieszanki, o których mowa, mają być zaprojektowane wg wytycznych WT-1, WT-2 2014. Specyfikacje skorygowano.

14. Dotyczy D.04.07.01a, D.05.03.05b, D.05.05.05a. Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie zawartości wolnej przestrzeni w wykonanej warstwie dla AC 22 P, AC 16 W, AC 11 S należy stosować wymagania, które są zgodne z obowiązującym dokumentem technicznym WT2-2016 (tabela 16.), część II "Wykonanie warstw nawierzchni asfaltowych."

Odpowiedź 14.
Potwierdzamy, że w zakresie zawartości wolnej przestrzeni, w wykonanej warstwie dla AC22P, AC16W i AC11S należy stosować wymagania, które są zgodne z obowiązującym dokumentem technicznym WT-2 2016 (tabela 16).

____________________________________________________________________________________
Zapytania z dnia 24 maja 2019 r.

1. Prosimy o jednoznaczne wskazanie kategorii ruchu dla planowanego zadania.

Odpowiedź 1.
Zamawiający wskazuje niniejszym KR2, jako kategorię ruchu dla planowanego zadania.

2. Prosimy o udostępnienie przedmiaru robót.

Odpowiedź 2.
Zamawiający opublikował przedmiar robót w dniu 27 maja 2019 r.

3.Oferent wnosi o podanie „orientacyjnej wartości zamówienia” jaką przyjęto na wykonanie prac w planie postępowań o udzielenie zamówień na podstawie Art. 13a. Prawa Zamówień Publicznych lub przesłanie ścieżki dostępu do ww. dokumentu.

Odpowiedź 3.
Zgodnie z treścią art. 13a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, Zamawiający nie później niż 30 dni od dnia przyjęcia budżetu lub planu finansowego przez uprawniony organ, sporządzają plany postępowań o udzielenie zamówień, jakie przewidują przeprowadzić w danym roku finansowym oraz zamieszczają je na stronie internetowej. Plan postępowań o udzielenie zamówień zawierać powinien m. in. informacje dotyczące orientacyjnej wartości zamówienia. Wypełniając dyspozycje przywołanego przepisu ustawowego, Zamawiający w dniu 22 stycznia br. opublikował pod adresem /artykuly/118/plan-postepowan-o-udzielenie-zamowien-publicznych "Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w 2019 roku". Nie zawiera on w swojej treści informacji dotyczących zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania, gdyż ze względów formalnych zadanie to zostanie wprowadzone do planu wydatków finansowych Powiatu Sępoleńskiego dopiero w miesiącu czerwcu br. - oczywiście przed podpisaniem umowy z Wykonawcą robót budowlanych wybranym w toku prowadzonego postępowania. Nie mniej, Zamawiający informuje, że wartość przedmiotowego zamówienia, tj. całkowite szacunkowe wynagrodzenie Wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, które zostało ustalone przez Zamawiającego z należytą starannością na podstawie kosztorysu inwestorskiego, wynosi 5.067.923,09 PLN (pięć milionów sześćdziesiąt siedem tysięcy dziewięćset dwadzieścia trzy 09/100 PLN).

4.Oferent wnosi o podanie ilości środków budżetowych (z podziałem na części) jakie Zamawiający zabezpieczył na prace będące przedmiotem postępowania przetargowego.

Odpowiedź 4.
Zamawiający pozostając w zgodzie z treścią odpowiedzi na pytanie 3 informuje, że zadanie będące przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zostanie wprowadzone do planu wydatków finansowych Powiatu Sępoleńskiego w miesiącu czerwcu br. Zabezpieczona zostanie w nim kwota całkowitego szacunkowego wynagrodzenia
Wykonawcy, które zostało ustalone przez Zamawiającego z należytą starannością na podstawie kosztorysu inwestorskiego i wynosi 5.067.923,09 PLN (pięć milionów sześćdziesiąt siedem tysięcy dziewięćset dwadzieścia trzy 09/100 PLN), powiększona o należny podatek od towarów i usług (23%), który wynosi 1.165.622,31 PLN (jeden milion sto sześćdziesiąt pięć tysięcy sześćset dwadzieścia dwa 31/100 PLN), z czego 2.736.934,11 PLN netto planuje się przeznaczyć na sfinansowanie części 1, natomiast 2.330.988,98 PLN netto planuje się przeznaczyć na sfinansowanie części 2.

5. Dot. rozdziału 24 pkt 24.2 SIWZ oraz Załącznika nr 2 do SIWZ:
Prosimy o wyjaśnienie czy wykonawca jest zobligowany do podania w Oświadczeniu – Zał. Nr 2 do SIWZ nazw podwykonawców (nie będących podmiotami na zasobach których powołuje się wykonawca), jeśli na etapie składania oferty nazwy podwykonawców nie są jeszcze znane?Z jakimi konsekwencjami musi liczyć się wykonawca, który nie poda nazw podwykonawców?
Odpowiedź 5.
Zamawiający informuje, że wiążącej odpowiedzi na powyższe pytanie udzieli w dniu 29 maja br.

Powyższe wyjaśnienia/odpowiedzi są wiążące dla Wykonawców i należy je uwzględnić w dalszym przebiegu postępowania.Udzielone wyjaśnienia/odpowiedzi nie stanowią o konieczności modyfikacji siwz, jak też nie prowadzą do zmiany treści ogłoszenia.
W związku z wyjaśnieniami/odpowiedziami udzielonymi powyżej, Zamawiający udostępnia także wszystkie dokumenty przywołane w ich treści.
uzgodnienia - plik do pobrania z linku zewn.
bgeotechn_odc1 - Badania geotechniczne - odc. 1bgeotechn_odc2 - Badania geotechniczne - odc. 2SST_update - specyfikacje zaktualizowane

W związku z powyższym Zamawiający w dniu 29 maja 2019 r. udziela odpowiedzi na pytanie 5
Art. 36 ust. 1 ustawy Pzp wskazuje na konieczność żądania wskazania części zamówienia podwykonawcom oraz podania nazw podwykonawców. Taki zapis również zgodnie z ustawą znalazł się w treści siwz w pkt 24.2. Ustawa jednak nie przewiduje odrębnej sankcji za brak podania przez wykonawcę w ofercie form podwykonawców. Przepis ten wskazuje jedynie na zamiar, a nie stanowcze oświadczenie o powierzeniu konkretnym podwykonawcom konkretnego zakresu zamówienia. Jest bowiem obowiązkiem o niewiążącym charakterze informacyjnym. W związku z tym brak informacji w ofercie dotyczącej firm podwykonawców nie stanowi o niezgodności treści oferty z treścią siwz, a w konsekwencji nie występuje przesłanka do odrzucenia oferty z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.Wykonawca nie musi znać podwykonawców już na etapie składania ofert. Może zgłosić podwykonawców na każdym etapie postępowania. Zamawiający wyjaśnia, że jeżeli wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp i na etapie złożenia oferty zna tylko zakres zamówienia, którego wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, ale nie zna jeszcze nazwy tego podwykonawcy, to winien w ofercie zaznaczyć ten fakt, np poprzez wpisanie w tabeli dotyczącej podwykonawstwa - "podwykonawca nieznany".

_____________________________________________________________________________________
W dniu 28 maja 2019 r. wpłynęły kolejne zapytanie do treści siwz. Zamawiający pomimo upływu terminu do składania zapytań zgodnie z art. 38 ust. 1a, udziela odpowiedzi.

Pytanie
Czy Zamawiający wymaga wykonania odcinka próbnego? Jeżeli tak to prosimy o podanie ilości m2, konstrukcji oraz jego lokalizacji.

Odpowiedź
Zamawiający nie wymaga wykonania odcinka próbnego.
_____________________________________________________________________________________
W dniach 28 i 29 maja 2019 r. wpłynęły kolejne zapytanie do treści siwz. Zamawiający informuje, że pomimo upływu terminu do składania zapytań, udzieli na nie odpowiedzi/wyjaśnień. Po ich sformułowaniu pytania wraz z odpowiedziami zostaną opublikowane na stronie.

W związku z powyższym Zamawiający przedłuża termin składania ofert i wyznacza go na dzień 7 czerwca 2019 r. godz. 7:50.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 7 czerwca 2019 r, godz. 8.00.

Zamawiający udostępnia ogłoszenie o zmianie ogłoszenia na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

W dniu 3 czerwca 2019 r. Zamawiający udziela oczekiwanych wyjaśnień / odpowiedzi na zapytania Wykonawców, które wpłynęły w dniach 28 i 29 maja 2019 r.

Zapytania z dnia 28 maja 2019 r.

1. Uzupełnione przedmiary robót nie obejmują robót opisanych w SIWZ (punkt 4.2) dotyczących: mechanicznego karczowania krzaków rzadkich z transportem gałęzi na odległość do 2 km; mechanicznego karczowania pni o średnicy 66-75 cm wraz z transportem karpiny na odl. 2 km; oraz oczyszczenia terenu z pozostałości po wykarczowaniu krzaków i pni wraz z ich wywiezieniem. Prosimy o potwierdzenie, iż przedmiotowe roboty nie wchodzą w zakres zadania bądź uzupełnienie przedmiaru. 

Odpowiedź 1.
Zamawiający potwierdza, że mechaniczne karczowanie krzaków rzadkich z transportem gałęzi na odległość do 2 km, mechaniczne karczowanie pni o średnicy 66-75 cm wraz z transportem karpiny na odl. 2 km oraz oczyszczenie terenu z pozostałości po wykarczowaniu krzaków i pni wraz z ich wywiezieniem, nie będą częścią składową przedmiotu zamówienia, w związku z czym Zamawiający publikuje również zmienioną siwz.

2.   Uzupełnione przedmiary robót nie obejmują robót opisanych w SIWZ (punkt 4.2) dotyczących  ręcznego formowania nasypów z ziemi leżącej na odkładzie, grunt kat. III; zagęszczenia uprzednio rozplantowanego warstwami gruntu w nasypie ubijakami mechanicznymi, grunt kat. III. Prosimy o potwierdzenie, iż przedmiotowe roboty nie wchodzą w zakres zadania bądź uzupełnienie przedmiaru.

Odpowiedź 2.
Zamawiający potwierdza, że roboty ziemne wykonane koparkami podsiębiernymi na odkład w gruncie kat. III, ręczne formowanie nasypów z ziemi leżącej na odkładzie, grunt kat. III oraz zagęszczenie uprzednio rozplantowanego warstwami gruntu w nasypie ubijakami mechanicznymi, grunt kat. III – nie będą częścią składową przedmiotu zamówienia, w związku z czym Zamawiający publikuje również zmienioną siwz.

3. Uzupełnione przedmiary robót i SST D-03.03.01 Sączki podłużne opisują: Drenowanie niesystematyczne w terenach nizinnych wraz z ręcznym wykopaniem i zasypaniem rowka w gruncie kat.ll-lll. Rurociągi układane ręcznie na głębokości: 0,9 m - rurki dren.śr. 100 mm w otulinie filtr. W związku z faktem, iż udostępniona dokumentacja techniczna ich nie obejmuje prosimy o wskazanie ich lokalizacji oraz uzupełnienie przekroju konstrukcyjnego sączków podłużnych wraz z podsypką piaskową oraz zasypką z tłucznia 16-32 mm. Brak danych uniemożliwia rzetelną wycenę.

Odpowiedź 3.
Zamawiający publikuje niniejszym stosowny przekrój konstrukcyjny oraz adekwatnie zmienione SST D-03.03.01 "Sączki podłużne", umożliwiające łącznie sporządzenie rzetelnej wyceny pozycji.
 
4.  Prosimy o wskazanie ilości wylotów opisanych w SST D-03.03.01 Sączki podłużne pkt 5.2.4. Wykonanie wylotu rurociągu do rowu (wg KPED karta 01.20), którą należy uwzględnić w wycenie sączków.

Odpowiedź 4.
Zamawiający informuje, że zgodnie z treścią przekroju konstrukcyjnego oraz adekwatnie zmienionych SST D-03.03.01 "Sączki podłużne", które zostały opublikowane w odpowiedzi na pytanie nr 3, wykonanie wylotów sączków nie będzie przedmiotem kontraktu.

5. Prosimy o wyjaśnienie czy w ofercie należy uwzględnić zabezpieczenie kabli rurami osłonowymi dwudzielnymi zgodnie z uzgodnieniami. W przypadku pozytywnej odpowiedzi prosimy o wskazanie ilości przedmiarowej.

Odpowiedź 5.
Zamawiający informuje, że w ofercie nie należy uwzględniać zabezpieczenia kabli rurami osłonowymi.

6.   SST_DP1140C_zaktualizowane nie opisują robót opisanych w pozycji przedmiarowej nr 15 dotyczącej studzienek ściekowych ulicznych betonowych z gotowych elementów, o średnicy 500 mm bez osadnika i bez syfonu. Prosimy o uzupełnienie danych dotyczących przedmiotowego zakresu.

Odpowiedź 6.
Zamawiający informuje, że pozycja przedmiarowa nr 15 przyjmuje ostatecznie następujący opis: Studzienki ściekowe uliczne betonowe z gotowych elementów, o średnicy 500 mm:    z osadnikiem i bez syfonu – 5 szt., w związku z czym Zamawiający dołącza również zmienioną siwz. Ponadto Zamawiający informuje, że w niniejszej pozycji przedmiarowej została przywołana błędnie specyfikacja D-01.03.01., co niniejszym zostaje anulowane. Zamawiający będzie oczekiwał wykonania pięciu kompletnych deszczowych studzienek ulicznych. Każda zostanie wykonana z gotowych elementów betonowych o średnicy 500 mm – z osadnikiem i bez syfonu, zgodnie z KPED 02.13 oraz opublikowaną wraz z niniejszymi wyjaśnieniami  SST D-03.02.01 Studzienki  deszczowe lub wg karty technologicznej producenta systemu zaakceptowanej przez Zamawiającego.

Zapytania z dnia 29 maja 2019 r.

1. W poz. 16.d.1. Drenowanie niesystematyczne w terenach nizinnych wraz z ręcznym wykopaniem i zasypaniem rowka w gruncie kat. II-III. Rurociągi układane ręcznie na głębokości:0,9 m - rurki dren. śr. 100 mm w otulinie filtr. Podana średnica rury drenarskiej 100 mm, natomiast w SST D-03.03.01. Sączki podłużne podana jest rura drenarska o średnicy 110 mm. Prosimy o sprecyzowanie jaką średnicę należy zastosować.

odpowiedź 1
Zamawiający wyjaśnia, że należy zastosować rurki drenarskie o śr. 100 mm wykonane z PCV-U w fabrycznej otulinie filtracyjnej z geowłóknicy.

2. Prosimy o dołączenie szczegółowego rysunku drenu.

odpowiedź 2
Zamawiający publikuje niniejszym stosowny przekrój oraz adekwatnie zmienione SST D-03.03.01 "Sączki podłużne", umożliwiające łącznie sporządzenie rzetelnej wyceny pozycji.

Powyższe wyjaśnienia/odpowiedzi są wiążące dla Wykonawców i należy je uwzględnić w dalszym przebiegu postępowania.
W związku z wyjaśnieniami/odpowiedziami udzielonymi powyżej, Zamawiający udostępnia także wszystkie dokumenty przywołane w ich treści, w tym również zmodyfikowaną siwz.

W związku z zapytaniami i odpowiedziami/wyjaśnieniami dotyczącymi siwz, Zamawiający dokonał zmiany siwz w 4.2. Zakres rzeczowy zadania.
Poniżej zamieszcza zmienioną siwz

Dokonana zmiana nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia oraz nie wymaga dodatkowego czasu na sporządzenie ofert, wobec czego Zamawiający nie przedłuża terminu składania ofert, który został wyznaczony na dzień 7 czerwca 2019 r. godz. 07:50

_____________________________________________________________________________________

W dniu 7 czerwca 2019 r. o godz. 8.00 nastąpiło otwarcie ofert. Zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, Zamawiający podaje informacje dot. złożonych ofert.

____________________________________________________________________________

W dniu 2 lipca 2019 roku zakończono postępowanie i Zamawiający zgodnie z art 92 ust. 1 ustawy Pzp przedstawia informacje dotyczące wyboru oferty.

Załączniki

BIOZ pdf, 402 kB
PZT pdf, 2.84 MB
STWiORB pdf, 2.77 MB
BIOZ pdf, 395 kB
PZT pdf, 2.36 MB
STWiORB pdf, 2.75 MB
SST_update pdf, 2.91 MB