W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamówienia na przebudowa drogi powiatowej nr 1106 C relacji [Chojnice] – gr. woj. – Duża Cerkwica na odcinku gr. woj. – Duża Cerkwica o długości 6,147 km zlokalizowanym pomiędzy km 0+000, a km 6+147 jej przebiegu (I ETAP: odcinek Obkas – Duża Cerkwica o długości 2,996 km zlokalizowany pomiędzy km 2+300, a km 5+296 jej przebiegu),

XML

Treść

Szczegóły

zamówienie naPrzebudowa drogi powiatowej nr 1106 C relacji [Chojnice] – gr. woj. – Duża Cerkwica na odcinku gr. woj. – Duża Cerkwica o długości 6,147 km zlokalizowanym pomiędzy km 0+000, a km 6+147 jej przebiegu (I ETAP: odcinek Obkas – Duża Cerkwica o długości 2,996 km zlokalizowany pomiędzy km 2+300, a km 5+296 jej przebiegu),

Status zamówieniarozstrzygnięte

nr sprawyZD-342/08/2012

zamawiającyZarząd Drogowy w Sępólnie Krajeńskim

tryb zamówieniaprzetarg nieograniczony

wartość szacunkowaPON. 5 000 000 EURO

termin składania ofert

Rozstrzygnięcie

W dniu 20.03.2012r. nastąpiło otwarcie ofert. Wybrana została oferta z najniższą ceną na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy PZP złożona przez firmę: "POL-DRÓG Człuchów" Spółka z o.o., ul. Kasztanowa 2, 77-300 Człuchów. Cena brutto oferty: 2 507 406,27zł. Ponadto złożone zostały oferty przez firmy: PBDiM Sp. z o.o, ul. Laskowicka 3, 86-100 Świecie punktacja: 93,76pkt SKANSKA S.A. ul. Gen J. Zajączka 9 01-518 Warszawa punktacja: 89,63pkt STRABAG Sp. z o.o. ul. Parzeniewska 10, 05-800 Pruszków punktacja: 90,19pkt "POL-DRÓG Człuchów"Spółka z o.o. ul. Kasztanowa 2, 77-300 Człuchów punktacja: 100pkt Zamawiający nie odrzucił żadnych ofert i nie wykluczył żadnego wykonawcy z postępowania. Umowa na w/w zadanie zostanie podpisana zgodnie z art. 94 ust. 2 pkt 3a PZP.
ogłoszenie o zamówieniu
ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
W dniu 5.03.2012r. Zamawiający zgodnie z art. 12a ustawy PZP dokonał zmiany ogłoszenia o zamówieniu. Treść dokonanych zmian została zamieszczona powyżej w pliku ogłoszenie o zmianie ogłoszenia. Wobec zmian dokonanych w dniu zamieszczenia ogłoszenia nie ma konieczności przedłużania terminu składania ofert.
SIWZ+zał.1,2,3,4,5,6,8,9
kosztorys ofertowy, zał. nr 7
dokumentacja projektowa, zał. nr 10
książka obmiarów, zał. nr 11
przedmiar, zał. nr 12
SST- zał.nr 13

W dniu 9.03.2012r. wpłynęło zapytanie dot. SIWZ. Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy PZP Zamawiający udzielił wyjaśnienia na złożone zapytanie oraz zamieścił treść zapytania oraz wyjaśnienie na swojej stronie:
Pytanie dot. pozycji kosztorysu ofertowego nr 5.11, będącego integralna częścią SIWZ.
Zgodnie z opisem pozycji należy wykonać przepust z rur o średnicy 80cm brak jest opisu materiału rury. Zgodnie z opisem technicznym należy wykonać przepust z rur PCV a zgodnie z SST z rur HDPE.
Odpowiedź.
Zgodnie z zapisami SSTW i ORB (zał. nr 13 do SIWZ, str. 39-53), Zamawiający oczekuje wykonania części przelotowych przepustów umieszczonych pod koroną drogi z rur polietylenowych HDPE spiralnie karbowanych. 

W dniu 13.03.2012. wpłynęło zapytanie od Wykonawcy dot. SIWZ.
Pytanie 1 dot. wykonania warstw bitumicznych
Według jakich wymagań należy projektować masy według PN czy WT-2 2010r.?

Odpowiedź.
Wszystkie rodzaje betonów asfaltowych projektować należy w oparciu o treść załącznika nr 2 do zarządzenia nr 102 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 19 listopada 2010r. WT – 2 2010 „Mieszanki mineralno – asfaltowe. Wymagania techniczne”.

Pytanie 2. poz. koszt. 18 ELEMENT NR 10 ZATOKA AUTOBUSOWA
Proszę o załączenie szczegółu wiaty przystankowej oraz SST.

Odpowiedź.
Ogólny widok boczny wiaty przystankowej przedstawia treść rys. nr 6 „Przekroje konstrukcyjne/szczegóły” znajdującego się w zał. nr 10 do SIWZ. Zamawiający oczekuje zainstalowania wiaty o konstrukcji wykonanej z profilów stalowych zamkniętych (kwadrat, prostokąt) – ocynkowanych i lakierowanych proszkowo. Dach, ściany (tylna i boczna) pełne wykonane z blachy trapezowej (blacha stalowa ocynkowana i lakierowana proszkowo). Kolorystyka: profile koloru żółtego, dach i ściany w kolorze zielonym na zewnątrz – od wewnątrz kolor jasnoszary. Siedzisko i oparcie ławki z desek (listew) drewnianych, heblowanych, impregnowanych preparatem grzybobójczymi dającym ochronę przeciwwilgociową, lakierowane. Kolorystyka siedziska i oparcia ławki dowolna. Długość wiaty 2,5 – 3m, szerokość ściany bocznej ok. 1m, szerokość dachu ok. 1,5m. Sposób połączenia konstrukcji wiaty z podłożem gruntowym – wg wymagań producenta. Ponad powyższe Zamawiający nie stawia innych wymagań szczegółowych.

Pytanie 3. poz. koszt. 3. ELEMENT NR 11 PRZEPUSTY POD ZJAZDAMI
Proszę o załączenie szczegółu ścianek czołowych oraz SST.

Odpowiedź.
Ścianki czołowe przepustów pod zjazdami należy wykonać wg karty KPED 03.91 „Przepust pod zjazdem z zakończeniem ściankowym” oraz KPED 03.95. „Ściankowe zakończenie przepustu Ø 40 – 50”. Zgodnie z zapisami zawartymi w poz. 11.3 „kosztorysu ofertowego” właściwą specyfikacją techniczną jest specyfikacja D-06.02.01. „Przepusty pod zjazdami i zatoką autobusową” znajdującą się na str. 124 – 127 „Szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych” (zał. nr 13 do SIWZ).

W dniu 14.03.2012. do Zamawiającego wpłynęło zapytanie od Wykonawcy do SIWZ.

Pytanie 1.
dot. umieszczenia na stronie Zamawiającego załączników do SIWZ w wersji edytowalnej.

Odpowiedź
Zgodnie z treścią § 2 pkt 2 lit. b) Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 października 2005r. w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2005r., Nr 212, poz. 1766), Zamawiający, jako podmiot publiczny, zagwarantował Wykonawcom dostęp do zasobów informacji udostępnianych przez systemy teleinformatyczne używane do realizacji zadań publicznych przy wykorzystaniu wybranych formatów, tj. pdf. oraz zip., i nie zamierza w tym zakresie czynić żadnych zmian.
 
Pytanie 2.
dot. wyjaśnienia czy wobec ryczałtowego charakteru zadania można samodzielnie wprowadzać zmiany w kosztorysie ofertowym – zał. nr 7 do SIWZ.

Odpowiedź
Zgodnie z opisem sposobu obliczania ceny zawartym w p-kcie 17 SIWZ, za cenę oferty uważać się będzie cenę brutto podaną na formularzu „oferta” (zał. nr 8 do SIWZ), powstałą z sumy cen netto poszczególnych pozycji wymienionych w tabeli kosztorysu ofertowego (zał. nr 7 do SIWZ) powiększonej o wartość należnego podatku VAT. Tabela kosztorysu ofertowego wygenerowana jest w oparciu o przedmiar robót (zał. nr 12 do SIWZ), który jest dokumentem pomocniczym mającym służyć Wykonawcy do obliczenia ceny oferty. Przedmiar robót Zamawiający dołączył do SIWZ w celach informacyjnych, a więc i tabela kosztorysu ofertowego z natury i charakteru swej konstrukcji z nim związanej jest dokumentem pomocniczym w ustalaniu ceny oferty, w którego kształt Zamawiający nie dopuszcza żadnej ingerencji.
 
Pytanie 3.
W związku z faktem, iż w kosztorysie ofertowym są pozycje, w których podana jest ilość oraz krotność, prosimy o wyjaśnienie czy w celu uzyskania wartości danej pozycji należy przemnożyć ilość przez krotność i przez cenę jednostkową, czy należy zwiększyć cenę jednostkową (uwzględniając w niej krotność) i przemnożyć tylko przez ilość.

Odpowiedź
W celu uzyskania wartości pozycji, w której występuje ilość wyrażająca zakres nakładu i jego krotność, która jest różna od jedności, należy w pierwszym rzędzie ustalić cenę jednostkową pozycji dla katalogowego nakładu podstawowego, a następnie pomnożyć ją przez krotność i ilość wyrażającą zakres nakładu.



Załączniki