W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamówienia na remont drogi publicznej kategorii powiatowej nr 1121C relacji Jazdrowo - Iłowo - Sępólno Kraj. na odc. Iłowo - Radońsk, o dł. 0,500 km zlokalizowanym pomiędzy km 3+972,00 a km 4+472,00 jej przebiegu.

XML

Treść

Szczegóły

zamówienie naRemont drogi publicznej kategorii powiatowej nr 1121C relacji Jazdrowo - Iłowo - Sępólno Kraj. na odc. Iłowo - Radońsk, o dł. 0,500 km zlokalizowanym pomiędzy km 3+972,00 a km 4+472,00 jej przebiegu.

Status zamówieniarozstrzygnięte

nr sprawyZD-PO.272.10.2020.AK

zamawiającyZarząd Drogowy w Sępólnie Krajeńskim

tryb zamówieniaprzetarg nieograniczony

wartość szacunkowapon. 5 350 000 euro

termin składania ofert

Rozstrzygnięcie

W dniu 16 grudnia 2020 r. zakończono postępowanie i na podst. art. 91 ust. 1 ustawy Pzp wybrana została najkorzystniejsza oferta złożona przez firmę Rafał Szymczak P.H.U., ul. Jackowskiego 2, 89-100 Nakło nad. Not., która otrzymała 100 pkt., w tym w kryterium cena: 60 pkt, w kryterium okres gwarancji - 40 pkt. Pozostałe złożone oferty: Przedsiębiorstwo EL-KAJO Sp. z o.o. ul. Matejki 1A, 85-061 Bydgoszcz - 77,70 pkt (cena -37,70 pkt, okres gwarancji - 40 pkt); Roboty Drogowo - Budowlane Jacek Karpiński ul. Norwida 9/7, 77-400 Złotów - 72,38 pkt (cena - 32,38 pkt, okres gwarancji - 40 pkt). Zamawiający nie odrzucił żadnych ofert i nie wykluczył żadnego Wykonawcy. Umowa z wybranym Wykonawcą zostanie podpisania zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
W dniu 27 listopada 2020 r. Zamawiający ogłosił przetarg na w/w zadanie i zamieszcza poniżej siwz wraz z załącznikami.
załącznik nr 9 - dokumentacja techniczna, w skład której wchodzą n/w pliki:
_____________________________________________________________________________________
W dniu 1 grudnia 2020 r. wpłynęły zapytania do treści siwz. Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający udostępnia treść zapytania wraz z odpowiedzią.
Pytanie
Czy w związku z zapisem treści SST D-06.03.01a Pobocza umocnione kruszywem pkt 2.3 Zamawiający załączy do dokumentacji ST D 04.04.02 lub wymagania odnośnie kruszyw?
odpowiedź
Zamawiający celem uzupełnienia dokumentacji udostępnia ST D 04.04.02
_____________________________________________________________________________________
W dniu 4 grudnia 2020 r. wpłynęły zapytania do treści siwz. Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający udostępnia treść zapytań wraz z odpowiedziami.
Pytanie 1
W związku z ogłoszoną w środę 11 marca 2020 przez Światową Organizację Zdrowia pandemią choroby COVID-19 nastąpiło wejście w życie regulacji prawnych wprowadzających szczególne środki na czas pandemii, tj. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 491), zmienionego następnie Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 24 marca 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 522) oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 25 marca 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 531) w związku z pandemią wirusa COVID-19. Ponadto dniu 25 marca 2020 r. weszły w życie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie: -  szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, - zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, które zawiesza funkcjonowanie placówek oświatowych w okresie do 10 kwietnia 2020 r. z możliwością jego przedłużenia.Jednocześnie stały wzrost przypadków zachorowań na COVID-19 wprowadza konieczność stałego monitorowania i dostosowywania się do środków zapobiegawczych wprowadzanych przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej, co w najbliższym czasie może mieć bezpośredni wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw,
w tym naszej spółki.  W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 na terenach zagrożonych mogą zostać zastosowane takie działania jak: blokady komunikacyjne i ograniczenia transportu, zamykanie całych miast, stref gospodarczych czy zakładów przemysłowych. Nie można wykluczyć, że podobne działania będą miały miejsce na terytorium Polski. To z kolei może wpłynąć negatywnie na współpracę
z podwykonawcami, dostawcami, projektantami itp. Wykonawca wskazuje, że powyższa sytuacja w dalszej perspektywie – której ramy czasowe na dzień składania oferty pozostają nieznane - może spowodować istotne problemy z wykonaniem umowy oraz jej ewentualnych terminów pośrednich w terminach określonych umownie. W związku z powyższym Wykonawca zapytuje, czy Zamawiający przewiduje możliwość wydłużenia czasu na ukończenie wykonania umowy, jak również wydłużenie czasu na wykonanie terminów pośrednich w przypadku wykazania przez Wykonawcę przeszkód w realizacji Umowy związanych z pandemią COVID-19? Jakich dowodów będzie oczekiwał Zamawiający w celu wykazania powyższych okoliczności?
Odpowiedź na zapytanie 1
Zamawiający nie przewiduje możliwości wydłużenia czasu na zakończenie realizacji umowy. Z uwagi na fakt, iż jest to zadanie bieżące, a nie inwestycyjne, jego zakończenie musi być dokonane w roku bieżącym, nie ma możliwości przełożenia go na przyszły rok budżetowy. Biorąc pod uwagę, iż planowany zakres robót związany z remontem drogi nie wymaga długiego czasu realizacji, podtrzymany zostaje wymagany termin zakończenia robót na dzień 30 grudnia 2020 roku.

Pytanie 2:
W związku z ogłoszoną w środę 11 marca 2020 przez Światową Organizację Zdrowia pandemią choroby COVID-19 nastąpiło wejście w życie regulacji prawnych wprowadzających szczególne środki na czas pandemii, tj. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 491), zmienionego następnie Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 24 marca 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 522) oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia
z dnia 25 marca 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 531) w związku z pandemią wirusa COVID-19. Ponadto dniu 25 marca 2020 r. weszły w życie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie: -  szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,- zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, które zawiesza funkcjonowanie placówek oświatowych w okresie do 10 kwietnia 2020 r. z możliwością jego przedłużenia. Jednocześnie stały wzrost przypadków zachorowań na COVID-19 wprowadza konieczność stałego monitorowania i dostosowywania się do środków zapobiegawczych wprowadzanych przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej, co w najbliższym czasie może mieć bezpośredni wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw, w tym naszej Spółki. W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 na terenach zagrożonych mogą zostać zastosowane takie działania jak: blokady komunikacyjne i ograniczenia transportu, zamykanie całych miast, stref gospodarczych czy zakładów przemysłowych. Nie można wykluczyć, że podobne działania będą miały miejsce na terytorium Polski. To z kolei może wpłynąć negatywnie na współpracę z podwykonawcami, dostawcami, projektantami itp., a także wzrost cen produktów, usług i kosztów siły roboczej, którego rozmiarów nie sposób przewidzieć w momencie składania oferty. Wykonawca wskazuje, że powyższa sytuacja w dalszej perspektywie może spowodować istotne i nadzwyczajny wzrost kosztów wykonania umowy, co może narazić Wykonawcę na istotne straty. W związku z powyższym Wykonawca zapytuje, czy Zamawiający przewiduje możliwość podwyższenia wynagrodzenia z tytułu wykonania Umowy i w jakim zakresie w przypadku wykazania przez Wykonawcę istotnego wzrostu kosztów realizacji Umowy związanych z pandemią COVID-19? Jakich dowodów będzie oczekiwał Zamawiający w celu wykazania powyższych okoliczności? 
Odpowiedź na zapytanie 2
Zamawiający nie przewiduje możliwości podwyższenia wynagrodzenia z tytułu wykonania umowy. Wykonawca jest zobowiązany w ofercie podać cenę ryczałtową za całość wykonanych robót uwzględniając
w niej wszystkie koszty, które musi ponieść w celu realizacji zadania. Biorąc pod uwagę, iż zadanie nie wymaga długiego czasu realizacji, Zamawiający nie przewiduje możliwości podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy.

Pytanie 3:
Prosimy o zamieszczenie załączników do SIWZ, niezbędnych w celu złożenia oferty w wersji edytowalnej.
Odpowiedź na zapytanie 3
Zamawiający wersję edytowalną załączników do siwz prześle drogą elektroniczną na adres e-mail Wykonawcy.
___________________________________________________________________
W dniu 14 grudnia 2020 r. o godz. 8.00 nastąpiło otwarcie ofert. Zgodnie z art. 86 ust.5 ustawy Pzp, Zamawiający podaje informacje dot. złożonych ofert.

Załączniki

SST pdf, 334 kB
ST pdf, 718 kB