W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

ZGŁOSZENIE SZKODY KOMUNIKACYJNEJ

XML

Treść

Zgłoszenia zaistniałej szkody komunikacyjnej związanej ze zdarzeniem drogowym, do którego doszło na drodze publicznej kategorii powiatowej Powiatu Sępoleńskiego należy dokonać u zarządcy drogi (w tut. Zarządzie Drogowym) jak najszybciej - nie później jednak niż 72 godziny od chwili zaistnienia szkody.

Dokumenty wymagane przy zgłoszeniu szkody:

  1. Pisemny wniosek-roszczenie (zawierający: nazwę poszkodowanego - imię i nazwisko lub nazwę podmiotu wnoszącego roszczenie, dane teleadresowe: telefon kontaktowy, e-mail, adres zamieszkania / adres siedziby; dokładne określenie przedmiotu szkody; dokładny opis okoliczności powstania szkody wraz z możliwym określeniem miejsca zdarzenia tj. numer drogi powiatowej, punkty odniesienia w terenie, umożliwiające zlokalizowanie uszkodzenia drogi np. nr posesji - jeżeli szkoda miała miejsce w terenie zabudowanym, słupek hektometrowy, znak drogowy itp.).
  2. Poszkodowany na druku zgłoszenia szkody (który otrzyma w Zarządzie Drogowym lub pobierze ze strony BIP Zarządu Drogowego oprócz składanego wniosku) musi koniecznie podać: nr telefonu kontaktowego, niezbędny do ustalenia terminu oględzin prowadzonych przez rzeczoznawcę Towarzystwa Ubezpieczeniowego oraz miejsce postoju pojazdu.
  3. Oświadcza, że dane zawarte w formularzach zgłoszeniowych są zgodne z prawdą i został poinformowany o odpowiedzialności karnej za podanie nieprawdy (zgodnie z art. 233. k.k.).
W celu likwidacji szkody w pojeździe należy pobrać i wypełnić poniższe  formularze: roszczenia (1) i zgłoszenia szkody (2).
 

1. Formularz z roszczeniem - składany w Z.D. - wypełnia poszkodowany

2. Formularz zgłoszenia szkody - pojazd - wypełnia poszkodowany

3. Formularz zgłoszenia szkody - mienie własne - wypełnia ZD

4. Formularz zgłoszenia szkody osobowej - wypełnia poszkodowany



Dostarczyć kserokopie dokumentów lub dokumenty do skopiowania:

  • dowodu rejestracyjnego;
  • prawa jazdy kierowcy;
  • dowodu osobistego;
  • aktualnego ubezpieczenia OC uszkodzonego pojazdu;
  • notatki policyjnej sporządzonej na miejscu zdarzenia;
  • oświadczenie(-a) świadków (jeżeli takowi byli)


Komplet dokumentów należy złożyć w Zarządzie Drogowym w Sępólnie Krajeńskim przy ulicy Koronowskiej 5 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres zdsepolno@onet.pl.

Termin załatwienia sprawy:

  • oględziny uszkodzonego pojazdu (bez zbędnej zwłoki) w ciągu 7 dni roboczych od daty wpłynięcia wniosku do Towarzystwa Ubezpieczeniowego.

Załączniki