Zgłoszenia zaistniałej szkody komunikacyjnej związanej ze zdarzeniem drogowym, do którego doszło na drodze publicznej kategorii powiatowej Powiatu Sępoleńskiego należy dokonać u zarządcy drogi (w tut. Zarządzie Drogowym) jak najszybciej - nie później jednak niż 72 godziny od chwili zaistnienia szkody.

Dokumenty wymagane przy zgłoszeniu szkody:

  1. Pisemny wniosek-roszczenie (zawierający: nazwę poszkodowanego - imię i nazwisko lub nazwę podmiotu wnoszącego roszczenie, dane teleadresowe: telefon kontaktowy, e-mail, adres zamieszkania / adres siedziby; dokładne określenie przedmiotu szkody; dokładny opis okoliczności powstania szkody wraz z możliwym określeniem miejsca zdarzenia tj. numer drogi powiatowej, punkty odniesienia w terenie, umożliwiające zlokalizowanie uszkodzenia drogi np. nr posesji - jeżeli szkoda miała miejsce w terenie zabudowanym, słupek hektometrowy, znak drogowy itp.).
  2. Poszkodowany na druku zgłoszenia szkody (który otrzyma w Zarządzie Drogowym lub pobierze ze strony BIP Zarządu Drogowego oprócz składanego wniosku) musi koniecznie podać: nr telefonu kontaktowego, niezbędny do ustalenia terminu oględzin prowadzonych przez rzeczoznawcę Towarzystwa Ubezpieczeniowego oraz miejsce postoju pojazdu.
  3. Oświadcza, że dane zawarte w formularzach zgłoszeniowych są zgodne z prawdą i został poinformowany o odpowiedzialności karnej za podanie nieprawdy (zgodnie z art. 233. k.k.).
W celu likwidacji szkody w pojeździe należy pobrać i wypełnić poniższe  formularze: roszczenia (1) i zgłoszenia szkody (2).
 

1. Formularz z roszczeniem - składany w Z.D. - wypełnia poszkodowany

2. Formularz zgłoszenia szkody - pojazd - wypełnia poszkodowany

3. Formularz zgłoszenia szkody - mienie własne - wypełnia ZD

4. Formularz zgłoszenia szkody osobowej - wypełnia poszkodowany



Dostarczyć kserokopie dokumentów lub dokumenty do skopiowania:

  • dowodu rejestracyjnego;
  • prawa jazdy kierowcy;
  • dowodu osobistego;
  • aktualnego ubezpieczenia OC uszkodzonego pojazdu;
  • notatki policyjnej sporządzonej na miejscu zdarzenia;
  • oświadczenie(-a) świadków (jeżeli takowi byli)


Komplet dokumentów należy złożyć w Zarządzie Drogowym w Sępólnie Krajeńskim przy ulicy Koronowskiej 5 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres zdsepolno@onet.pl.

Termin załatwienia sprawy:

  • oględziny uszkodzonego pojazdu (bez zbędnej zwłoki) w ciągu 7 dni roboczych od daty wpłynięcia wniosku do Towarzystwa Ubezpieczeniowego.