W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamówienia na wykonanie robót polegających na budowie chodników w ciągu dróg publicznych kategorii powiatowej podlegających Zarządowi Drogowemu w Sępólnie Krajeńskim

XML

Treść

Szczegóły

zamówienie naWykonanie robót polegających na budowie chodników w ciągu dróg publicznych kategorii powiatowej podlegających Zarządowi Drogowemu w Sępólnie Krajeńskim

Status zamówieniaunieważnione

nr sprawyZD-PO.272.04.2017.AK

zamawiającyZarząd Drogowy w Sępólnie Krajeńskim

tryb zamówieniaprzetarg nieograniczony

wartość szacunkowapon. 5 225 000 euro

termin składania ofert

Rozstrzygnięcie

Zamawiający unieważnia postępowania we wszystkich trzech częściach na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP - ceny złożonych ofert przewyższają kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
ogłoszenie o zamówieniu
siwz + zał. 1-6
zał. 7a - opis techniczny Więcbork
zał. 7b - główny przedmiar robót Więcbork
zał. 7c - przedmiar robót Więcbork
zał. 8 - projekt zagospodarowania terenu Więcbork
zał. 9 - profil podłużny Więcbork
zał. 10 - przekroje normalne Więcbork
zał. 11a - szczegóły konstrukcyjne Więcbork
zał. 11b - szczegóły palisady betonowej Więcbork
zał. 12 - przekroje poprzeczne Więcbork
zał. 13a - tabela główna robót ziemnych Więcbork
zał. 13b - tabela robót ziemnych Więcbork
zał. 14 - projekt zagospodarowania terenu plan sytuacyjny Szynwałd
zał. 15 - przekroje konstrukcyjne Szynwałd
zał. 16a - opis techniczny Obodowo
zał. 16b - przedmiar robót Obodowo
zał. 17 - projekt zagospodarowania terenu Obodowo
zał. 18 - przekroje konstrukcyjne Obodowo

W dniu 9 sierpnia 2017 r. wpłynęły zapytania do siwz. Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy PZP zamawiający udostępnia treść zapytania wraz z wyjaśnieniami.

Pyt. 1
Prosimy o załączenie dokumentacji przedmiaru na wykonanie cz. II tj. chodnika w miejscowości Szynwałd
odp.
Zamawiający zamieszcza załącznik - przedmiar robót Szynwałd
przedmiar robót Szynwałd

Pyt. 2
Zgodnie z pkt 4.14. siwz należy zatrudnić na umowę o prace wszystkich pracowników biorących udział w postępowaniu poza wymienionymi w pkt 4.15.Prosimy o wyjaśnienie w przypadku leasingu pracowników z firmy zewnętrznej, która wystawia za tę czynność fakturę VAT. Czy pracownicy w ten sposób wykonujący pracę zostaną dopuszczeni do czynności przy zamówieniu?
odp.
W zależności o jakim wypożyczeniu (leasingu) pracownika jest mowa w zapytaniu, dopuszczalne jest posiłkowanie się takimi pracownikami przy realizacji zamówienia, pod warunkiem, że będą oni zatrudnieni, czy to przez wykonawcę czy przez agencję pracy, na umowę o pracę zgodnie z Kodeksem pracy.
Leasing pracowniczy polega na wynajmie pracowników zatrudnionych na stałe w innej firmie. Wyprowadza się on z art. 1741 §1 K.p.  Osoby zatrudnione u innego pracodawcy wykonują więc pracę na rzecz leasingobiorcy. Okres „odpłatnego wypożyczenia” pracownika ustalany jest na mocy porozumienia stron między pierwotnym pracodawcą, a firmą najmującą pracownika. Dotychczasowy stosunek pracy na czas trwania leasingu pracowniczego zostaje zawieszony. „Wypożyczony” pracownik na ten okres nawiązuje stosunek pracy z nową firmą. Konieczne jest więc ustanowienie nowej umowy tymczasowej pomiędzy pracownikiem, a firmą go wynajmującą, czyli leasingobiorcą. Wobec powyższego mówiąc o leasingu pracowniczym niezbędne jest porozumienie z pierwszym pracodawcą oraz umowa o pracę zawarta między pracownikiem wypożyczonym, a wykonawcą zamówienia, czyli drugim pracodawcą. Jest to zazwyczaj umowa terminowa (na czas wykonywania zadania) i stosuje się do niej przepisy Kodeksu pracy.  Niedopuszczalne jest  jednak zawieranie z pracownikiem stałej umowy o pracę, wyłącznie po to, aby następnie „wynajmować” go innym podmiotom, gdyż może być  to uznane za sprzeczne
z przepisami prawa pracy.
Natomiast jeśli mowa jest o wystawianiu faktur za wypożyczenie pracowników, to mamy do czynienia z zatrudnieniem tymczasowym. Zatrudnienie takie oparte jest na przepisach ustawy
o zatrudnieniu pracowników tymczasowych. Podstawą takiego zatrudnienia jest po pierwsze uzgodnienie pomiędzy agencją pracy tymczasowej a pracodawcą - użytkownikiem, po drugie umowa o pracę tymczasową zawarta między agencją a pracownikiem tymczasowym. Umowa
o pracę tymczasową jest umową na czas określony i zawierana jest zgodnie z Kodeksem pracy.
Ustawodawca nie przewidział żadnych odstępstw w obowiązku określonym w art. 29 ust. 3a ustawy PZP. Wobec powyższego obydwie formy pozyskania pracowników są dopuszczalne dla spełnienia warunku, jeżeli są zgodne z powyższymi wymogami, tzn., że każda osoba przeznaczona do realizacji zamówienia publicznego, która świadczy pracę w myśl ustawy Kodeks pracy, musi zostać zatrudniona na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę.

zestawienie otwieranych ofert









Załączniki